14 Mayıs 2012 Pazartesi



Ankara afyon hızlı tren ihalesi 1080 iş günü içinde bitirilecek:

Yapılacağı yer
Polatlı-Afyonkarahisar (Km: 0+000 – 166+960) Arası
 İşe başlama tarihi
Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde
yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır.

 İşin süresi
Yer tesliminden itibaren 1080 (binseksen) takvim günüdür.







Polatlı-Afyon hızlı tren ihalesi sonuçlandı

30 Nisan 2012
Ankara (Polatlı) – Afyonkarahisar kesimi altyapı inşaatı ihalesini Sigma – YDA – Makimsan – Burkay İnşaat ortak girişimi kazandı
T.C. Devlet Demiryolları (TCDD) İşletmesi Genel Müdürlüğü Demiryolu Yapım Dairesi Başkanlığı’nca 28 Aralık 2011 tarihinde teklifleri toplanan, “Ankara – İzmir Hızlı Tren Projesi” kapsamındaki “Ankara (Polatlı) – Afyonkarahisar Kesimi Altyapı Yapım İşi İnşaatı” ihalesini kazanan ortak girişim belli oldu.
Yaklaşık maliyeti 1.660.549.243,28 lira olarak belirlenen ihaleyi 714.432.200 lira teklifi ile Sigma – YDA – Makimsan – Burkay İnşaat ortak girişimi kazandı. Yetkililer, yasal sürecin dolmasından sonra ihaleyi kazanan firmayı sözleşme imzalamak için davet edeceklerini kaydettiler.

İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren
2017’de tamamlanacak. 1. Etap İzmir – Ankara Hattının ilk etabı olan Ankara – Afyon hattının sözleşmesi 2012 yılında yapıldı. 2. Etap Afyon – Eşme (Uşak) kesiminde projelendirme çalışmaları tamamlanmış olup kısa süre içinde ihaleye çıkılacak. 3.Etap Eşme-Salihli-Manisa kesiminde; Eşme-Salihli kesiminin proje ihalesi 17 Ekim 2012, Salihli-Manisa kesiminin ise proje ihalesi 18 Ekim 2012 tarihinde yapıldı. Eşme-Salihli kesimi proje ihalesi sonuçlanmış olup ilgili firma ile 08.03.2013 tarihinde sözleşme imzalanarak 22.03.2013 tarihinde yer teslimi yapıldı. Salihli-Manisa kesimi proje ihalesi sonuçlanmış olup 25.02.2013 tarihinde ihaleyi kazanan firma ile sözleşme imzalanarak 12.03.2013 tarihinde ilgili firmaya yer teslimi yapılarak proje yapım çalışmalarına başlandı. Manisa- İzmir (Menemen) (35 km) kesimi altyapı yapım ihalesi 8 Şubat 2013’de yapıldı. Değerlendirme çalışmaları devam ediyor.
YHT projesi Ankara-İzmir arasını 3,5 saate düşürecek, İzmir’i çekirdek yüksek hızlı tren ağına bağlayacak.
Proje, Ankara-İzmir arasındaki 824 kilometrelik mesafeyi ve trenle 14 saati bulan seyahat süresini kısaltmayı hedefliyor. Çalışmalar tamamlandığında iki il arasındaki mesafe 640 kilometreye inecek. Çünkü Ankara-İzmir YHT hattını çift hatlı ve en az 250 kilometre hıza uygun olarak yapılıyor. Proje kapsamında 13 tünel, 13 viyadük, 189 köprü yapılacak. Ankara- İzmir YHT hattında yılda 6 milyona yakın yolcu taşınacak.
Ankara-İzmir YHT projesinde yaklaşık 4.000 kişinin istihdam edilmesini bekleniyor. Hattın hizmete verilmesiyle seyahat süresindeki kısalma ekonomimize de önemli katkı sağlayacak. Sadece İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren hattının, taşıt işletme, zaman ve akaryakıt tasarrufundan ekonomiye sağlayacağı katkı, yıllık 700 milyon TL olacak.


İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi


DDY 3.Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesinin üç etaplı olacağını ve yaklaşık 6,5 milyar liraya mal olacağını bildirdi.
DDY 3. Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesinin üç etaplı olacağını ve yaklaşık 6,5 milyar liraya mal olacağını bildirdi.
Eriş, Manisa'nın Barbaros Mahallesi'deki hemzemin geçitlerde yaptığı incelemenin ardından gazetecilerin soruları üzerine, İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi için Ankara-Afyonkarahisar bölümünün ihalesi yapıldığını, ikinci etap ihalesinin de bu yıl yapılmasının beklendiğini söyledi.
İzmir-Ankara hızlı treninin İzmir'in Kemalpaşa ilçesinden sonra ikiye ayrılacağı, hattın bir kolunun İzmir'e, diğer bir kolunun ise Manisa'ya geleceğini dile getiren Eriş, "Üç etaplı proje, aşağı yukarı 6,5 milyar liraya mal olacak. Ülkemizin en büyük projelerinden biri. Trenin hızı bu hatta 250 kilometreye kadar çıkacak" dedi.
Menemen-Manisa arasında daha önceden çift yol olarak düşünülen çalışmaların da daha geniş bir vizyonla yeniden revize edildiği bildiren Eriş, şu bilgileri verdi:
"Menemen-Manisa arasını çift hatlı olarak yapmaya karar vermiştik. zemin etütlerini yaptık,uygulamaprojelerini çizdik. Hızlı tren geleceği için üç ve dört hatlı olması talimat verildi. Arkadaşlarımız bunun için çalışıyorlar. Burada yeni bir güzergah olabilir. Manisa'da çok büyük yatırımlarımız var. Şu anda Manisa-Salihli arasını yaptık, yolu yeniledik. 484 milyon liraya Menemen-Manisa-Akhisar-Bandırma hattının sinyal ve elektrifikasyon sözleşmesi imzalandı."
Eriş, meydana gelen kazalarla ilgili haberlerde doğru bilgilendirilmesinin önem taşıdığını da vurguladı.